Jeta e Shën Tomas More
Në fillim të të 20-tave ai po ligjëronte mbi Qytetin e Zotit të Shën Agustinit për disa nga mendjet më të shquara të kohës së tij, si dhe po rritej me shpejtësi përmes gradave të profesionit të tij për t’u bërë një figurë e shquar në shoqërinë angleze.
More ishte një njeri me integritet të madh personal. Në një rast, More kundërshtoi Mbretin Henry VII mbi taksimin e tij të tepërt dhe fitoi. Një mik i mbretit i tha More se guximi i tij do t’i kushtonte kokën po të mos ishte për faktin se ai nuk e kishte sulmuar mbretin personalisht. Megjithatë, Henri ishte aq i tërbuar me More saqë e burgosi babanë e tij derisa e kishte detyruar të paguante një gjobë prej njëqind paund.
More luftoi për ca kohë si i ri me çështjen e thirrjes së tij në priftëri. Megjithatë, kur iu bë e qartë se kjo nuk ishte thirrja e tij, ai u angazhua me zell për të punuar në profesionin në të cilin po e thërriste Zoti: jetën laike dhe martesën. Martesa e tij e parë ishte me Jane Colte, në 1505. Roper, dhëndri i tij, shkruan për zgjedhjen e tij: “megjithëse mendja e tij më së shumti tërhiqej prej vajzës së dytë, sepse ai e konsideronte atë më të drejtën dhe më të favorizuarën, kur ai mendoi se do të ishte pikëllim i madh dhe një turp edhe për më të madhen të shihte motrën e saj më të vogël të preferuar para saj në martesë, ai më pas, me një farë keqardhjeje, i përshtati fantazisë së tij ndaj më të madhes nga tre motrat.” Martesa qe e gëzueshme; prej saj lindën tre vajza, Margaret, Elizabeth dhe Cecilia, dhe një djalë, John.
Nga familja More, miqtë dhe të afërmit na ofrojnë një portret të lezetshëm. Thomas ishte i njohur gjatë gjithë jetës së tij si një njeri i gëzuar. Miku i tij, studiuesi i madh Erasmus, shkruan:
Fytyra e tij është në harmoni me karakterin e tij, duke qenë gjithmonë shprehëse e një gëzimi të këndshëm, madje edhe e një të qeshure të zbehtë, për të thënë sinqerisht, është më mirë i përshtatur për gëzim sesa për seriozitet ose dinjitet, megjithëse pa asnjë qasje ndaj budallallëkut ose karagjozllëkut. . . Ai është plot lojra dhe shaka. Askush nuk udhëhiqet më pak nga opinionet e turmës, megjithatë askush nuk largohet më pak nga arsyeja e shëndoshë.
Përveç krijimit të një shtëpie të lumtur, More e bëri atë një shtëpi të shenjtë dhe të arsimuar mirë. Ai vetë kishte veshur “një këmishë flokësh të mprehtë pranë lëkurës së tij, të cilën nuk e hoqi kurrë plotësisht” (Cresacre More), dhe praktikoi një jetë lutjesh dhe pendimi. More ishte një katolik besnik i cili ishte i kujdesshëm për t’ua përcjellë besimin fëmijëve të tij, Ai gjithashtu ua përcolli mësimin fëmijëve të tij, përfshirë vajzat e tij (një gjë revolucionare në Anglinë e shekullit të 16-të).
Më pas, në 1511, Jane More vdiq. Thomas u martua përsëri, duke zgjedhur një të ve, Alice Middleton, e cila ishte një shpirt i mirë, i zakonshëm pa bukuri apo arsim; por ishte e përkushtuar ndaj kujdesit për fëmijët e vegjël të More. Ata nuk ishin, sipas standardeve moderne, personalitete “të pajtueshme” (ajo nuk i kuptoi kurrë shakatë e tij). Por martesa e tyre ishte e lumtur dhe e shenjtë. Dhe Thomas besonte (siç na mësoi Zoti ynë) se një martesë e vlefshme nuk mund të prishej.
Megjithatë, problemet po lindnin. Sepse Henry VIII u ngjit në fronin e Anglisë. Henry grumbulloi shumë tituj nderi për More dhe, në 1529, More u bë Kancelar i Anglisë. Por More nuk kishte iluzione për atë, favorin e të cilit gëzonte. “Nëse koka ime duhet t’i fitojë atij një kështjellë në Francë,” tha ai, “nuk do të kursehet për të shkuar.”
Kriza erdhi disa muaj më vonë. Gruaja e Henrit prej shumë vitesh, Katerina e Aragonit, nuk kishte arritur të lindte një trashëgimtar dhe Henri kishte rënë në dashuri me Anne Boleyn. Kur Papa Klementi VII, duke qëndruar i vendosur ndaj mësimeve të Krishtit mbi pazgjidhshmërinë e martesës, refuzoi të anulonte martesën e tyre të vlefshme, Henri prishi të gjitha lidhjet me Romën, e shpalli veten Kreu Suprem i Kishës në Angli, u divorcua nga Katerina dhe u martua me Anën.
More dha dorëheqjen si kancelar dhe u reduktua në të ardhura prej 100 paund në vit. Duke kërkuar të shmangte një konflikt publik me Henrin, ai qëndroi larg kurorëzimit të Anës. Megjithatë, në mars 1534, Akti i Trashëgimisë u miratua që kërkonte një betim që njihte fëmijët e Henrit dhe Anës si trashëgimtarë legjitimë të fronit dhe mohonte “çdo autoritet të huaj, princ apo pushtetar”. More e refuzoi betimin, u burgos dhe u vu nën presion që të dorëzohej vitin e ardhshëm. More nuk dha asnjë përgjigje përveçse u deklarua si subjekt besnik. Në korrik 1535, More u gjykua nga një gjykatë e parregullt, i akuzuar nga dëshmitarë të rremë për tradhti, u shpall fajtor dhe më 6 korrik, iu pre koka, duke e deklaruar veten “shërbëtor i mirë i mbretit, por përpara i Zotit”.
“Krimi” i vetëm i More ishte se ai dëshmoi zbulesën e Krishtit se një martesë e vlefshme nuk mund të shpërbëhej dhe se Kisha e Krishtit nuk duhet të ndahet. Për këtë “tradhti” Henri i preu kokën, jo vetëm Tomës, por edhe të vërtetës për Familjen dhe Kishën Angleze, duke inauguruar kulturën e divorcit që shkatërron kaq shumë familje në këtë kohë dhe kulturën e revoltës kundër Krishtit që e ka kthyer botën postmoderne në shkretëtirë shpirtërore. Thomas More i tha të vërtetën Henrit dhe e pagoi me jetën e tij në vend që të humbte shpirtin. Por ai jo vetëm që vdiq për Besimin dhe për Familjen, ai jetoi edhe për të, duke i dhënë familjes së tij një besim dhe një themel të fortë në mësimin e Kishës dhe mësimin njerëzor më të mirë. Nëpërmjet asaj familjeje, si dhe përmes jetës dhe vdekjes së tij, ai vazhdoi të dëshmojë të gjithë kulturën evropiane shumë kohë pas vdekjes së tij.